Telefon firmowy na kartę – czy to się opłaca?

Niezależnie od profilu prowadzonej działalności telefon w firmie jest niezbędny. Przedsiębiorcy najczęściej decyduje sa na rozwiązania abonamentowe, korzystając z często bardzo atrakcyjnych i projektowanych specjalnie dla biznesu ofert. Jednak im mniejsza organizacja, tym taryfy w ramach abonamentu są mniej opłacalne, może w takim wypadku warto zdecydować na się ofertę prepaid, czyli na kartę?

 

Zalety oferty na kartę

 

Telefon na firmę w taryfie prepaid, szczególnie gdy jest to działalność jednoosobowa, może być bardzo mądrym posunięciem. Do niedawna telefon na kartę postrzegano jako idealne rozwiązanie wyłącznie dla młodych osób, które cenią sobie brak zobowiązań. Warto jednak spojrzeć na prepaid jako system szczególnie opłacalny dla przedsiębiorców. Rozliczenia tego rodzaju zobowiązań są traktowane tak samo jak ponoszenie kosztów związanych z telefonem na abonament – wydatek ten można rozliczyć jako koszt uzyskania przychodu. Na tym polu telefon na kartę niczym nie ustępuję taryfie abonamentowej.

 

Co jest szczególnie korzystne w przypadku telefonu prepaid to to, że nie jest obarczony długoterminowymi zobowiązaniami. Na rynku cały czas pojawiają się atrakcyjne często również tańsze oferty, dzięki czemu można dostosowywać je do swoich potrzeb, taką dowolność daje tylko telefon na kartę.

W przypadku abonamentu działanie takie jest niemożliwe, zerwanie umowy w jej trakcie bez okresu wypowiedzenia często wiąże się z wysokimi opłatami.


Czy istnieje limit telefonów zarejestrowanych na jedną firmę?

 

Polskie prawo podatkowe nie określa liczby aparatów telefonicznych, jakie może posiadać jeden podmiot gospodarczy. Ważne natomiast jest, aby każdy z nich był używany wyłącznie do celów związanych z działalnością przedsiębiorstwa, a użytkowanie to było odpowiednio udokumentowane. Nawet w przypadku działalności jednoosobowej liczba zarejestrowanych na nią numerów komórkowych jest nieograniczona – bez względu, czy są one w systemie abonamentowym czy prepaid.


Dokumentacja kart doładowujących

Przedsiębiorca, który zdecyduje się na firmowy telefon na kartę musi pamiętać o tym, że wydatki związane z telefonem muszą być skrupulatnie ewidencjonowane. Zdarzają się przypadki, że faktura nie jest wystarczającym potwierdzeniem poniesienia kosztu. Czasem organy podatkowe żądają dodatkowo przedstawienia billingów rozmów z wyszczególnieniem połączeń służbowych. Z tego względu, kupując telefon na kartę, należy się upewnić, czy operator jest w stanie dostarczać billingi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *